2. A bumpy road to a soft Brexit
Expertise 22.03.2019

A bumpy road to a soft Brexit

The UK parliament voted to request an extension to Article 50, meaning a postponement of the official date of leaving the EU, which was initially scheduled for the end of March. Two options are on the table: Brexit is postponed until May or June or it is pushed back by one or two years.

190322_timeline_brexit.jpg

UBP Market Insight

Gestion discrétionnaire – vous êtes toujours aux commandes

Parce que vos objectifs sont uniques, nous vous proposons un service de gestion discrétionnaire exclusif.

Lire plus

Swiss & Global Equities

Why Swiss equities now? This market offers equity investors the stability and agility they need to navigate this volatile period.

European Equities

European equities offer unrivalled opportunities in terms of breadth of sector and market exposure.

Expertise 10.02.2021

Covid-19: Restez informés avec l'UBP

Depuis l’apparition du coronavirus, l’UBP accompagne et soutient ses clients dans le contexte inédit de cette crise sanitaire mondiale. La Banque vous informe régulièrement de l’adaptation de ses dispositifs aux règles de précaution fixées par les autorités et partage avec vous les dernières analyses de ses experts sur les conséquences de la pandémie pour l’économie mondiale et les marchés financiers.

Expertise 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Le Meilleur des Mondes

Expertise 24.11.2020

Des joyaux cachés parmi les SMID Caps suisses et européennes

Les sociétés de petite et moyenne capitalisation («SMID Caps») affichent traditionnellement des taux de croissance et des rendements supérieurs sur le long terme en comparaison des grandes capitalisations. Il est en effet plus facile de générer une croissance dynamique à partir d’une plus petite structure. Par ailleurs, les SMID Caps suisses et européennes offrent généralement aux investisseurs une exposition idéale aux grandes tendances de croissance séculaires.

Expertise 06.05.2021

Why the Japanese market is performing well again

Japan’s equity markets have outpaced other major developed market equities in both 2020 and year-to-date in 2021 as the world seeks to transition to a post-pandemic recovery.

Expertise 04.05.2021

Positive performance defies volatile markets

The first quarter of 2021 was positive for most asset classes. However, financial markets were far from calm.

Expertise 29.04.2021

A defining moment for companies tackling climate change

The year 2021 may well turn out to be decisive for climate action.