2. Rising fears of protectionism
Expertise 19.03.2018

Rising fears of protectionism

Protectionism: a tax on growth

• Trade war avoided but pressure on ongoing NAFTA negotiations
  • Pressure on other countries (Brazil, Korea and Germany) and EU and China will respond
  • US trade policy could make other countries renegotiate trade agreements separately
  • Protectionism fuels volatility on markets and the real economy

Gestion discrétionnaire – vous êtes toujours aux commandes

Parce que vos objectifs sont uniques, nous vous proposons un service de gestion discrétionnaire exclusif.

Lire plus

Swiss & Global Equities

Why Swiss equities now? This market offers equity investors the stability and agility they need to navigate this volatile period.

European Equities

European equities offer unrivalled opportunities in terms of breadth of sector and market exposure.

Expertise 10.02.2021

Covid-19: Restez informés avec l'UBP

Depuis l’apparition du coronavirus, l’UBP accompagne et soutient ses clients dans le contexte inédit de cette crise sanitaire mondiale. La Banque vous informe régulièrement de l’adaptation de ses dispositifs aux règles de précaution fixées par les autorités et partage avec vous les dernières analyses de ses experts sur les conséquences de la pandémie pour l’économie mondiale et les marchés financiers.

Expertise 24.11.2020

Des joyaux cachés parmi les SMID Caps suisses et européennes

Les sociétés de petite et moyenne capitalisation («SMID Caps») affichent traditionnellement des taux de croissance et des rendements supérieurs sur le long terme en comparaison des grandes capitalisations. Il est en effet plus facile de générer une croissance dynamique à partir d’une plus petite structure. Par ailleurs, les SMID Caps suisses et européennes offrent généralement aux investisseurs une exposition idéale aux grandes tendances de croissance séculaires.

Expertise 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Le Meilleur des Mondes

Expertise 04.03.2021

Benefiting from trends in thematic investing

At UBP, thematic investing means devising investment strategies that benefit from megatrends, such as the disruptive forces that are reshaping our economy and our society.

Expertise 03.03.2021

Investing amidst a tantrum in US Bond Markets

US 10-year Treasury yields have risen 110 bps from their July, 2020 lows and 60 bps alone in 2021. Using previous bond market ‘tantrums’ going back to 2008 as a reference, a rise to as much as 1.7-2.5% may still lie ahead should the turmoil resume.

Expertise 01.03.2021

Gestion discrétionnaire – vous êtes toujours aux commandes

Parce que vos objectifs et vos aspirations sont uniques, nous vous proposons un service de gestion discrétionnaire exclusif.