2. US vs Europe: 3-1
Analysen 23.10.2018

US vs Europe: 3-1

Many people are wondering whose economy and financial markets will perform the best in the next 12 months – Europe’s or the US’s. Let’s explore the current and potential performances of both economies to see who is in the lead.

Key Points

• The recent economic momentum is definitely in favour of the US economy: business and consumer confidence have both reached news highs in the US, while the same indicators have stayed sluggish and even declined in Europe.
  • The economic outlook continues to look brighter in the US: growth prospects for next year are around 2.5% in the US after 2.8 to 3% in 2018.
  • The US is likely to use its economic policy further to maintain the positive momentum, and may boost infrastructure spending and apply new fiscal measures.
  • For Europe, the projections give a limited budget deficit and point to some moderation in public debt.
UBP Market Insight

Impact investing - Contributing to a more sustainable future

What are the key features of impact investing?

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 11.01.2021

The distinguishing features of impact investing

Impact investing is clearly differentiated from other sustainable investment solutions, but still takes ESG criteria into account.

Analysen 15.06.2021

Impact-anlagen in schwellen-ländern nach der pandemie

Das Jahr 2020 war ein echter Stresstest für Impact-Anlagen. Es war schwierig, ein Gleichgewicht zwischen positiver Wirkung und finanzieller Rendite zu finden.

Analysen 11.06.2021

Preparing for the start of a mini-cycle

The recovery phase of the US economic cycle is increasingly mature and looks set to transition to its next phase in the coming months, a ‘mini-cycle’ similar to those seen in the long expansions of the 1990s and in the post-Global Financial Crisis era.

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden