2. US vs Europe: 3-1
Analysen 23.10.2018

US vs Europe: 3-1

Many people are wondering whose economy and financial markets will perform the best in the next 12 months – Europe’s or the US’s. Let’s explore the current and potential performances of both economies to see who is in the lead.

Key Points

• The recent economic momentum is definitely in favour of the US economy: business and consumer confidence have both reached news highs in the US, while the same indicators have stayed sluggish and even declined in Europe.
  • The economic outlook continues to look brighter in the US: growth prospects for next year are around 2.5% in the US after 2.8 to 3% in 2018.
  • The US is likely to use its economic policy further to maintain the positive momentum, and may boost infrastructure spending and apply new fiscal measures.
  • For Europe, the projections give a limited budget deficit and point to some moderation in public debt.
UBP Market Insight

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 04.03.2021

Benefiting from trends in thematic investing

At UBP, thematic investing means devising investment strategies that benefit from megatrends, such as the disruptive forces that are reshaping our economy and our society.

Analysen 03.03.2021

Investing amidst a tantrum in US Bond Markets

US 10-year Treasury yields have risen 110 bps from their July, 2020 lows and 60 bps alone in 2021. Using previous bond market ‘tantrums’ going back to 2008 as a reference, a rise to as much as 1.7-2.5% may still lie ahead should the turmoil resume.

Analysen 01.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand