2. UK elections - Political challenges continue
Analysen 12.06.2017

UK elections - Political challenges continue

The disappointing outcome for UK Prime Minister Theresa May’s Conservative Party suggests a fragile political backdrop as the British government enters negotiations about its exit from the European Union.

We expect a weak British pound to shoulder much of the policy burden in cushioning the UK economy from Brexit.

UK fixed-income investors should be cautious, given low real yields and tight corporate spreads. Although sterling-referenced equity investors may benefit from globally-exposed, large-cap UK equities, we continue to prefer continental European equities to their UK counterparts.

Key points 

• Even in coalition with the Democratic Unionist Party (DUP), the standing of the Conservative Party in Brexit negotiations will be challenged 
  • We expect sterling to shoulder a disproportionate share of the burden in helping the UK economy adjust to a post-Brexit world 
  • Low real interest rates and tight spreads suggest modest fixed-income returns for UK fixed-income investors 
  • Alhough UK equity investors should benefit from globally oriented, large-cap exposures, we continue to prefer continental European equities to UK corporates

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 25.02.2021

UBP’s small- and mid-cap capabilities

SMID-cap equities are poised to mean revert and outperform over the next three to five years. The best time to allocate to SMID caps is when earnings are “depressed”, i.e. now.

Analysen 24.02.2021

The return of leisure & entertainment

The pandemic has not only caused economic chaos around the world, but it has also had a deep impact on people’s lifestyles.

Analysen 19.02.2021

Global Recovery: Vaccine- & Stimulus-led

A clear light at the end of the coronavirus tunnel is now visible with the start of vaccination campaigns.