2. UK elections - Political challenges continue
Analysen 12.06.2017

UK elections - Political challenges continue

The disappointing outcome for UK Prime Minister Theresa May’s Conservative Party suggests a fragile political backdrop as the British government enters negotiations about its exit from the European Union.

We expect a weak British pound to shoulder much of the policy burden in cushioning the UK economy from Brexit.

UK fixed-income investors should be cautious, given low real yields and tight corporate spreads. Although sterling-referenced equity investors may benefit from globally-exposed, large-cap UK equities, we continue to prefer continental European equities to their UK counterparts.

Key points 

• Even in coalition with the Democratic Unionist Party (DUP), the standing of the Conservative Party in Brexit negotiations will be challenged 
  • We expect sterling to shoulder a disproportionate share of the burden in helping the UK economy adjust to a post-Brexit world 
  • Low real interest rates and tight spreads suggest modest fixed-income returns for UK fixed-income investors 
  • Alhough UK equity investors should benefit from globally oriented, large-cap exposures, we continue to prefer continental European equities to UK corporates

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

Impact investing - Contributing to a more sustainable future

What are the key features of impact investing?

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 11.01.2021

The distinguishing features of impact investing

Impact investing is clearly differentiated from other sustainable investment solutions, but still takes ESG criteria into account.

Analysen 15.06.2021

Impact-anlagen in schwellen-ländern nach der pandemie

Das Jahr 2020 war ein echter Stresstest für Impact-Anlagen. Es war schwierig, ein Gleichgewicht zwischen positiver Wirkung und finanzieller Rendite zu finden.

Analysen 11.06.2021

Preparing for the start of a mini-cycle

The recovery phase of the US economic cycle is increasingly mature and looks set to transition to its next phase in the coming months, a ‘mini-cycle’ similar to those seen in the long expansions of the 1990s and in the post-Global Financial Crisis era.

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden