2. A fresh look at global fixed income opportunities
Analisi 20.06.2018

A fresh look at global fixed income opportunities

On 26 June, the first edition of our Investment Insight Summit in Zurich addressed pressing topics within the asset management industry. In her keynote speech, Christel Rendu de Lint talked about global fixed income opportunities and strategies.

Where do you see opportunities in the current market environment? What type of strategies do you now favour in the current low-yielding environment in Europe? How can investors take advantage of the Fed’s hiking cycle?
Watch the video to discover the answers.

More about Global & absolute return fixed income

Swiss & Global Equities

Why Swiss equities now? This market offers equity investors the stability and agility they need to navigate this volatile period.

European Equities

European equities offer unrivalled opportunities in terms of breadth of sector and market exposure.

Le news più lette

Analisi 10.02.2021

COVID-19: UBP vi terrà aggiornati

Dalla comparsa del coronavirus, UBP accompagna e sostiene i suoi clienti nel contesto inedito di questa crisi sanitaria mondiale. La Banca vi aggiorna regolarmente sull’adeguamento dei suoi piani alle regole precauzionali fissate dalle autorità e condivide con voi le più aggiornate analisi dei suoi esperti sulle conseguenze della pandemia per l’economia mondiale e i mercati finanziari.

Analisi 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Il mondo nuovo
Analisi 24.03.2021

Gestione discrezionale – le redini sono in mano vostra

Ogni cliente ha aspirazioni e obiettivi unici, così come è unico il nostro approccio alla gestione di portafoglio discrezionale.

Analisi 15.06.2021

Impact investing nei mercati emergenti nell’era post COVID-19

Il 2020 è stato un vero e proprio stress test per gli impact investor, che hanno dovuto bilanciare impatto e rendimento finanziario degli investimenti.

Analisi 11.06.2021

Preparing for the start of a mini-cycle

The recovery phase of the US economic cycle is increasingly mature and looks set to transition to its next phase in the coming months, a ‘mini-cycle’ similar to those seen in the long expansions of the 1990s and in the post-Global Financial Crisis era.

Analisi 09.06.2021

The return on natural capital

The concept of return on natural capital is rapidly gaining ground among investors.