2. Webinar – The strategic case for gold
Analysen 28.07.2020

Webinar – The strategic case for gold

On Friday 24 July 2020, UBP's experts Norman Villamin and Peter Kinsella hosted a webinar with John Reade, Chief Market Strategist at the World Gold Council, to discuss the constructive environment for gold.

Here is a summary of the key points presented:

• Negative real interest rates around the world will provide a highly supportive environment for gold over the coming years.
  • Investors have largely missed the up move since March, and only recently began to increase long gold futures positions.
  • The options market shows that investors anticipate substantial gold upside over the coming years, judging by the high price of low-delta longer-dated XAU calls.
  • The key characteristics of gold – long-term returns, liquidity, and diversification – help to support the argument that almost all portfolios will benefit from an allocation to gold.
  • Gold is currently a tale of two markets. Whilst investor interest in gold has increased significantly in 2020 so far, consumer demand has fallen sharply. An important area to monitor is how global consumer demand recovers.
  • The level of risk and uncertainty ahead, coupled with a backdrop of low interest rates and decreasing bond yields, should continue to provide support for further gold investment demand.

Villamin_Norman_150x150.jpg

Norman Villamin
CIO Wealth Management

Peter_Kinsella_150x150.jpg

Peter Kinsella
Global Head of Forex Strategy

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 05.04.2021

Transitioning to a Brave New World

Volatility is back in Chinese equity markets: after rallying 90% from its trough in March 2020 to a peak in February 2021, MSCI China has fallen by 16% over the past month.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand