2. Webinar – Market Spotlight
Analysen 11.05.2020

Webinar – Market Spotlight

On Wednesday 6 May 2020, Norman Villamin and Peter Kinsella hosted the “Market Spotlight” webinar to discuss the rapidly changing markets and the opportunities and risks they present.

Our experts answered five questions to highlight what investors should look at in the month ahead:

• As lockdowns ease, what will the recovery look like in the US, Europe, and China?
  • The US Federal Reserve has committed to its version of ‘whatever it takes’. Which asset classes can still benefit?
  • With a 25% rally from the March lows, how should investors position themselves in global equities?
  • How worried should investors be about the political rifts emerging in the euro area?
  • Is the worst over for crude oil?

Villamin_Norman_150x150.jpg

Norman Villamin
CIO Wealth Management

Peter_Kinsella_150x150.jpg

Peter Kinsella
Global Head of Forex Strategy

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 25.02.2021

UBP’s small- and mid-cap capabilities

SMID-cap equities are poised to mean revert and outperform over the next three to five years. The best time to allocate to SMID caps is when earnings are “depressed”, i.e. now.

Analysen 24.02.2021

The return of leisure & entertainment

The pandemic has not only caused economic chaos around the world, but it has also had a deep impact on people’s lifestyles.

Analysen 19.02.2021

Global Recovery: Vaccine- & Stimulus-led

A clear light at the end of the coronavirus tunnel is now visible with the start of vaccination campaigns.