2. Annual & Financial Reports 2012

Impact investing - Contributing to a more sustainable future

What are the key features of impact investing?

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 29.07.2021

What ESG factors mean for bonds in EM

The creditworthiness of an emerging market country is often thought to be determined simply by its ability to service and repay debt.

Analysen 21.09.2021

587 investors press COP26 governments on climate

The world stands at the beginning of a pivotal decade in which institutional investors and governments each have a responsibility to accelerate action to tackle the climate crisis. UBP is a signatory of the 2021 Global Investor Statement to Governments on the Climate Crisis.

Analysen 17.09.2021

UBP is an official signatory to the UK Stewardship Code

The UK Stewardship Code 2020 sets high stewardship standards for those investing on behalf of UK savers and pensioners.

Analysen 13.09.2021

China: the landscape has changed

China’s deployment of a growing range of tools across its policy arsenal highlights the sharp pivot that has taken place from the ‘To get rich is glorious’ era of Deng Xiaoping to the ‘Common Prosperity’ epoch being pursued in earnest by its current leader, Xi Jinping.