2. Webinar – Opportunities in the Gold Mining Sector
Analysen 05.10.2020

Webinar – Opportunities in the Gold Mining Sector

On Thursday 1 October 2020, UBP's experts Norman Villamin and Peter Kinsella hosted a webinar with Evy Hambro, Global Head of Thematic and Sector Investing at Blackrock, to discuss what gold investors can expect in the quarters ahead.

Here is a summary of the key points presented:

• Despite the correction of the past weeks, we continue to believe gold remains in a long-cycle bull market that should target USD 2,200/oz by end-2021 as stimulus re-accelerates in early 2021 with a prolonged period of negative real interest rates and continued USD weakness.
  • Even beyond leverage to a rising gold price, gold equity investors can benefit from increasing volumes and widening margins as input costs fall and dividends rise.
  • There are a range of gold companies that investors can get exposure to – explorers, developers and emerging, intermediate, and senior producers as well as royalty companies – to diversify their risk across the sector.

Find out more about this topic in our latest Spotlight.

Download the full report

Villamin_Norman_150x150.jpg

Norman Villamin
CIO Wealth Management

Peter_Kinsella_150x150.jpg

Peter Kinsella
Global Head of Forex Strategy

Analysen 01.10.2020

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 30.06.2020

Aktualisierter Ausblick 2020

Weltwirtschaft - quo vadis?

Analysen 24.06.2020

Market turmoil brings new opportunities for pragmatic investors

March 2020 was difficult time for many investors, as COVID-19 spread across Europe and the US, leading to sharp sell-offs in fixed-income credit markets. While such market turbulence is not to be welcomed, its occurrence can create opportunities.

Analysen 26.11.2020

Europäische Small Caps - aufstrebende Börsenstars

Kleinere Firmen bieten spannende Wachstumschancen

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 21.11.2020

UBP Investment Outlook 2021