2. Webinar – Opportunities in the Gold Mining Sector
Analysen 05.10.2020

Webinar – Opportunities in the Gold Mining Sector

On Thursday 1 October 2020, UBP's experts Norman Villamin and Peter Kinsella hosted a webinar with Evy Hambro, Global Head of Thematic and Sector Investing at Blackrock, to discuss what gold investors can expect in the quarters ahead.

Here is a summary of the key points presented:

• Despite the correction of the past weeks, we continue to believe gold remains in a long-cycle bull market that should target USD 2,200/oz by end-2021 as stimulus re-accelerates in early 2021 with a prolonged period of negative real interest rates and continued USD weakness.
  • Even beyond leverage to a rising gold price, gold equity investors can benefit from increasing volumes and widening margins as input costs fall and dividends rise.
  • There are a range of gold companies that investors can get exposure to – explorers, developers and emerging, intermediate, and senior producers as well as royalty companies – to diversify their risk across the sector.

Find out more about this topic in our latest Spotlight.

Download the full report

Villamin_Norman_150x150.jpg

Norman Villamin
CIO Wealth Management

Peter_Kinsella_150x150.jpg

Peter Kinsella
Global Head of Forex Strategy

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 25.02.2021

UBP’s small- and mid-cap capabilities

SMID-cap equities are poised to mean revert and outperform over the next three to five years. The best time to allocate to SMID caps is when earnings are “depressed”, i.e. now.

Analysen 24.02.2021

The return of leisure & entertainment

The pandemic has not only caused economic chaos around the world, but it has also had a deep impact on people’s lifestyles.

Analysen 19.02.2021

Global Recovery: Vaccine- & Stimulus-led

A clear light at the end of the coronavirus tunnel is now visible with the start of vaccination campaigns.