2. Managing political risk in EM
Analysen 20.06.2018

Managing political risk in EM

There are around 80 countries in which we can invest, so we may have to contend with up to 20 elections a year. This does not call for being either cautious or bullish, but for being politically aware and having a process for assessing political risk. In our case this means understanding the economic impact of different outcomes, working out which ones have been priced in, and monitoring opinion polls.

There are three key elections left between now and the end of the year:

• Turkey on 24 June
  • Mexico on 1 July
  • Brazil sometime in October

All of these are presidential and parliamentary. Watch the video to hear our thoughts on all three.

More about emerging markets

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 25.02.2021

UBP’s small- and mid-cap capabilities

SMID-cap equities are poised to mean revert and outperform over the next three to five years. The best time to allocate to SMID caps is when earnings are “depressed”, i.e. now.

Analysen 24.02.2021

The return of leisure & entertainment

The pandemic has not only caused economic chaos around the world, but it has also had a deep impact on people’s lifestyles.

Analysen 19.02.2021

Global Recovery: Vaccine- & Stimulus-led

A clear light at the end of the coronavirus tunnel is now visible with the start of vaccination campaigns.