2. A fresh look at global fixed income opportunities
Analysen 20.06.2018

A fresh look at global fixed income opportunities

On 26 June, the first edition of our Investment Insight Summit in Zurich addressed pressing topics within the asset management industry. In her keynote speech, Christel Rendu de Lint talked about global fixed income opportunities and strategies.

Where do you see opportunities in the current market environment? What type of strategies do you now favour in the current low-yielding environment in Europe? How can investors take advantage of the Fed’s hiking cycle?
Watch the video to discover the answers.

More about Global & absolute return fixed income

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 14.04.2021

The vaccine disrupting the pharma industry

UBP talks to Stéphane Bancel, Moderna CEO, to learn how the mRNA technology not only made one of the first COVID-19 vaccines possible, but, more importantly for investors, has the potential to disrupt the broader pharmaceutical industry in its wake.

Analysen 05.04.2021

Transitioning to a Brave New World

Volatility is back in Chinese equity markets: after rallying 90% from its trough in March 2020 to a peak in February 2021, MSCI China has fallen by 16% over the past month.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand