2. Webinar – Market Spotlight
Analisi 11.05.2020

Webinar – Market Spotlight

On Wednesday 6 May 2020, Norman Villamin and Peter Kinsella hosted the “Market Spotlight” webinar to discuss the rapidly changing markets and the opportunities and risks they present.

Our experts answered five questions to highlight what investors should look at in the month ahead:

• As lockdowns ease, what will the recovery look like in the US, Europe, and China?
  • The US Federal Reserve has committed to its version of ‘whatever it takes’. Which asset classes can still benefit?
  • With a 25% rally from the March lows, how should investors position themselves in global equities?
  • How worried should investors be about the political rifts emerging in the euro area?
  • Is the worst over for crude oil?

Villamin_Norman_150x150.jpg

Norman Villamin
CIO Wealth Management

Peter_Kinsella_150x150.jpg

Peter Kinsella
Global Head of Forex Strategy

Le news più lette

Analisi 10.06.2021

COVID-19: UBP vi terrà aggiornati

Dalla comparsa del coronavirus, UBP accompagna e sostiene i suoi clienti nel contesto inedito di questa crisi sanitaria mondiale. La Banca vi aggiorna regolarmente sull’adeguamento dei suoi piani alle regole precauzionali fissate dalle autorità e condivide con voi le più aggiornate analisi dei suoi esperti sulle conseguenze della pandemia per l’economia mondiale e i mercati finanziari.

Analisi 24.03.2021

Gestione discrezionale – le redini sono in mano vostra

Ogni cliente ha aspirazioni e obiettivi unici, così come è unico il nostro approccio alla gestione di portafoglio discrezionale.

Analisi 11.01.2021

The distinguishing features of impact investing

Impact investing is clearly differentiated from other sustainable investment solutions, but still takes ESG criteria into account.

Analisi 15.06.2021

Impact investing nei mercati emergenti nell’era post COVID-19

Il 2020 è stato un vero e proprio stress test per gli impact investor, che hanno dovuto bilanciare impatto e rendimento finanziario degli investimenti.

Analisi 11.06.2021

Preparing for the start of a mini-cycle

The recovery phase of the US economic cycle is increasingly mature and looks set to transition to its next phase in the coming months, a ‘mini-cycle’ similar to those seen in the long expansions of the 1990s and in the post-Global Financial Crisis era.

Analisi 10.06.2021

COVID-19: UBP vi terrà aggiornati