2. Asset TV Masterclass: Fixed Income
UBP dans la presse 13.09.2018

Asset TV Masterclass: Fixed Income

Considering the rising-rate environment we find ourselves in, what sort of role does fixed income play in a portfolio, and what can be done to protect investors from declining liquidity? Mohammed Kazmi, Portfolio Manager & Macro-Strategist Global and Absolute Return Fixed Income at UBP, recently participated in an Asset TV Masterclass, a broadcast outlining the current challenges and opportunities in the biggest asset classes.

Fixed income, and risk markets more generally, are no longer receiving the support they once did from central banks, as the period of extreme monetary accommodation via quantitative easing comes to an end, with investors having to now deal with a new regime of tighter monetary policy.

This reduction in liquidity leads to higher volatility, note Mohammed Kazmi and other industry experts during the Masterclass. According to UBP’s Portfolio Manager, investing in fixed income is no longer about buying across the board and chasing yield alone. The changing environment requires much more selectivity in order to pick the winners. It also requires an increasing use of more liquid instruments, to be able to react and navigate through the more volatile market. Such developments make the case for active managers.

This is especially true as the withdrawal of liquidity is coming at a time when markets are haveing to contend with various unresolved issues including the US–China trade row, budget talks in Italy, and the sell-off in emerging markets.

Nevertheless there are pockets of value, states Mohammed Kazmi, such as the return potential in US high yield. Investors shouldn’t focus excessively on the negatives, he adds. Federal Reserve rate hikes in the near future shouldn’t be too detrimental for the market as they have already largely been priced in. So despite some uncertainties, the macro outlook remains positive with inflation being kept well under control, while global growth is still relatively robust.

On the other hand, although valuations have become more attractive, emerging markets remain under pressure. Having seen significant inflows in the past few years, they are now going through what Mohammed Kazmi defines as a “cleansing phase” as some of the “tourist” money, driven by the quantitative easing environment, is still leaving these markets. Until credible policies are put in place by central banks and governments in some of these emerging countries, a cautious and selective approach is necessary.

Global & absolute return fixed income

Kazmi-Mohammed-150x150px.jpg

Mohammed Kazmi
Portfolio Manager & Macro-Strategist

Insight

Navigating wealth succession in Asian families

Wealth succession is complex, emotional and can be costly if not managed properly

UBP dans la presse 02.04.2019

Zurich, un centre névralgique pour UBP

Le Temps (29.03.2019) - UBP, qui a repris Coutts il y a exactement quatre ans, gère 25 milliards de francs dans la capitale économique, après avoir doublé ses avoirs en cinq ans. Rencontre avec Adrian Künzi, responsable de la filiale locale depuis un an.

UBP dans la presse 26.03.2019

UBP envisage tous les scénarios de Brexit avec sérénité

AWP (25.03.2019) - Union Bancaire Privée (UBP) a anticipé les incertitudes pesant sur l'avenir de la Grande-Bretagne face à l'Union européenne. Le renforcement à Londres, avec l'acquisition récente d'ACPI, et la présence à Luxembourg permettent à l'établissement genevois de parer à toute éventualité, a expliqué à AWP le directeur général Guy de Picciotto.

UBP dans la presse 03.04.2019

Réexposition progressive au risque crédit

Option Finance (21.03.2019) - Au regard de la « normalisation » de la croissance économique, de la fin du resserrement monétaire des banques centrales et de la recrudescence de la volatilité, il est utile pour les gestions obligataires d’aborder la classe d’actifs selon trois axes majeurs : une réexposition progressive au risque crédit, l’augmentation de la duration et la recherche de liquidité.

UBP dans la presse 10.07.2019

Quand finance rime avec impact

Sphere (07.2019) - La finance a bien évidemment un rôle majeur à jouer dans la société et dans la résolution des grandes problématiques auxquelles le monde est aujourd’hui confronté. Les Nations Unies ont dressé une liste détaillée de ces défis, et ces objectifs nécessitent des investissements considérables, avec à la fois des perspectives de rendement et d’impact.

UBP dans la presse 28.06.2019

Les familles les plus riches prennent le plus de risques

Le Temps (24.06.2019) - Le nombre de «family offices» ne cesse d’augmenter en Suisse comme ailleurs. Les entrepreneurs leur confient leurs investissements financiers et adoptent une stratégie plus risquée que les caisses de pension. D’autres tâches clés leur sont aussi confiées

UBP dans la presse 17.06.2019

Investir dans l’innovation disruptive

Bilan (09.06.2019) - Si les marchés financiers ont toujours eu tendance à se focaliser sur le court terme, les investisseurs, eux, ont besoin de se projeter dans l’avenir.