2. Podcast - No election rally for the dollar
Analysen 23.10.2020

Podcast - No election rally for the dollar

Our Global Head of Forex Strategy, Peter Kinsella, shares his thoughts on the forthcoming US presidential election.

The forthcoming US presidential election is a key moment for FX markets, because it will lead to important economic and political policy changes. Consensus expectations are for a Joe Biden victory, but as yet, a so-called ‘blue wave’, where the Democrats take control of both houses of Congress, has not been priced in. We anticipate that currencies with a high beta to global growth, like the Australian dollar and the Swedish krona, will fare well in a ‘blue wave’ scenario. If President Donald Trump wins, USD/JPY may fall to levels of around 103.

Here at UBP, we anticipate that the USD will weaken on a sustained basis over the coming year, reflecting the rapid deterioration in the US current account deficit. Longer-term USD weakness is inevitable in our view, and if Trump retains the presidency, long gold positions should also perform well, due to the possibility of a continued deterioration in US–China relations.

Our expertise

Peter_Kinsella_150x150.jpg
Peter Kinsella
Global Head of Forex Strategy

Analysen 01.10.2020

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 30.06.2020

Aktualisierter Ausblick 2020

Weltwirtschaft - quo vadis?

Analysen 24.06.2020

Market turmoil brings new opportunities for pragmatic investors

March 2020 was difficult time for many investors, as COVID-19 spread across Europe and the US, leading to sharp sell-offs in fixed-income credit markets. While such market turbulence is not to be welcomed, its occurrence can create opportunities.

Analysen 26.11.2020

Europäische Small Caps - aufstrebende Börsenstars

Kleinere Firmen bieten spannende Wachstumschancen

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 21.11.2020

UBP Investment Outlook 2021