2. M.Longhini: “The dangerous quest for bond yields”
Analysen 15.02.2016

M.Longhini: “The dangerous quest for bond yields”

In the column "Un oeil sur la place financière" of the Swiss daily Le Temps, Michel Longhini, CEO Private Banking, regularly brings his perspective to the newspaper’s readers.

Today he explains why bonds, which private clients have long regarded as a guarantee of safety, must now be seen as a real source of risk that must be mitigated and managed.

Michel Longhini

Read the article

Analysen 01.10.2020

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 30.06.2020

Aktualisierter Ausblick 2020

Weltwirtschaft - quo vadis?

Analysen 24.06.2020

Market turmoil brings new opportunities for pragmatic investors

March 2020 was difficult time for many investors, as COVID-19 spread across Europe and the US, leading to sharp sell-offs in fixed-income credit markets. While such market turbulence is not to be welcomed, its occurrence can create opportunities.

Analysen 21.11.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 09.11.2020

Will Chinese domestic consumers become the next global growth engine ?

China revealed the key themes of its upcoming 14th Five-Year Plan (14-FYP) and long-range objectives through the year 2035. The Fifth Plenum took place amid signs of stronger economic recovery, with better performance spilling over onto the domestic sector.
Analysen 02.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.