2. Annual & Financial Reports 2012

Le news più lette

Analisi 10.06.2021

COVID-19: UBP vi terrà aggiornati

Dalla comparsa del coronavirus, UBP accompagna e sostiene i suoi clienti nel contesto inedito di questa crisi sanitaria mondiale. La Banca vi aggiorna regolarmente sull’adeguamento dei suoi piani alle regole precauzionali fissate dalle autorità e condivide con voi le più aggiornate analisi dei suoi esperti sulle conseguenze della pandemia per l’economia mondiale e i mercati finanziari.

Analisi 24.03.2021

Gestione discrezionale – le redini sono in mano vostra

Ogni cliente ha aspirazioni e obiettivi unici, così come è unico il nostro approccio alla gestione di portafoglio discrezionale.

Analisi 02.02.2021

Healthcare IT: A shift with no turning back

Although technology in the healthcare industry is still in its infancy, its future will be one of improved health outcomes, increased efficiency, more precise clinical interventions and, ultimately, reduced healthcare expenditure for governments and patients alike.

Analisi 20.07.2021

Impact investing engages with a wider public

Impact investing increasingly tells a story that investors can relate to, as Rupert Welchman pointed out at the recent Sustainable Investment Festival.

Analisi 09.07.2021

The potential of Impact investing in listed equities

UBP’s Impact investing approach began with listed equities, as Victoria Leggett, Head of Impact investing at UBP recalled at the Sustainability & Impact Investor Forum on 14 June.

Analisi 30.06.2021

Impact investing : Cork against climate change

UBP interviewed Corticeira Amorim’s Chairman António Rios de Amorim to learn more about how the world’s largest cork products company views its role as a ‘fixer’ in the world’s battle against climate change.