2. Smug Money podcast: Is impact investing the answer?
UBP dans la presse 17.04.2020

Smug Money podcast: Is impact investing the answer?

Good With Money (25.03.2020) – Our Co-Manager of the Positive Impact Equity strategy Rupert Welchman discusses the importance of impact investing in the current environment.

UBP’s expert Rupert Welchman recently featured in the Smug Money podcast hosted by Jen Gale, founder of Sustainable-ish. They discuss the history of impact investing, the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDGs) and the concrete solutions that this asset class can offer to help solve the world’s problems.

Listen to the full podcast here:

Rupert_Welchman_150x150.jpg
Rupert Welchman

Co-Manager of the Positive Impact Equity strategy

UBP dans la presse 24.04.2020

L'empreinte carbone: une mesure trompeuse

Bilan (22.04.2020) - Faute d’adopter la bonne méthodologie, les mesures d’empreinte carbone peuvent induire l’investisseur en erreur.

UBP dans la presse 28.04.2020

How to hedge when volatility itself becomes volatile

Professional Pensions (24.04.2020) - The fastest bear market in history ends one of the longest-ever bull markets

UBP dans la presse 21.08.2020

Does private education generate positive impact?

Environmental Finance (14.08) - There is a strong argument for saying that private education has no place in impact investing because education is a basic public good that should be freely accessible to all.

UBP dans la presse 12.10.2020

Quand le banquier privé se réinvente

Le Temps (12.10.2020) - Rares sont les professions à avoir dû se renouveler aussi profondément que celle de banquier privé sous l’effet de l’environnement extérieur. Certes, le conseil et la confiance sont, et resteront, la quintessence du métier, mais le relationship manager (RM) d’aujourd’hui n’a plus grand-chose à voir avec celui d’avant la crise de 2008.

UBP dans la presse 09.10.2020

FRNs: an attractive medium-term opportunity

Institutional Money (08.09.2020) - FRNs offer an attractive risk/reward profile at the effective lower bound

UBP dans la presse 29.09.2020

Adrian Kuenzi: «I Wanted This Rupture»

Finews (28.09.2020) - Adrian Kuenzi has taken his next career step at Union Bancaire Privée, he told finews.com in an interview. The bank will keep investing, because the best of cost-cutting program won't help it win new clients.