2. Smug Money podcast: Healthcare investing in EM
UBP dans la presse 26.06.2020

Smug Money podcast: Healthcare investing in EM

Good With Money (19.06.2020) – UBP Head of Global Emerging Equities Mathieu Nègre joins Sustainable(ish) founder Jen Gale in a podcast to discuss healthcare investing in emerging markets.

As large parts of the world continue to battle with the coronavirus pandemic, it’s now clearer than ever that healthcare should be a major focus. As the third UN Sustainable Development Goal states, we must “ensure healthy lives and promoting well-being for all at all ages”. This was already a particularly pressing need in emerging markets long before the virus struck.

In this Smug Money podcast, UBP’s expert Mathieu Nègre shares his thoughts about healthcare investing in emerging markets with Jen Gale, founder of Sustainable(ish).

Listen to the podcast in full here:

NEGRE Mathieu_p-1.jpg
Mathieu Nègre

Head of Global Emerging Equities

UBP dans la presse 13.02.2020

Toutes les batteries sont-elles égales ?

Agefi (02.2020) - Les véhicules électriques ont une contribution importante à apporter à un avenir «zéro carbone» et méritent donc d’être inclus dans une stratégie d’investissement d’impact positif.

UBP dans la presse 17.04.2020

Smug Money podcast: Is impact investing the answer?

Good With Money (25.03.2020) – Our Co-Manager of the Positive Impact Equity strategy Rupert Welchman discusses the importance of impact investing in the current environment.

UBP dans la presse 23.01.2020

UBP, la remontada

Sphere (01.2020) - L’an passé, à la fin du premier semestre, l’UBP avait quasiment retrouvé les encours qui étaient les siens en 2007, avant que la crise ne la fasse chuter à 65 milliards fin 2010. Depuis, elle a réussi l’exploit de doubler de taille et de se structurer pour être capable d’aller encore chercher de la croissance.

UBP dans la presse 03.07.2020

Asset TV Masterclass: impact investing

Impact investing is not a new concept, but it has been gaining ground since the start of the COVID-19 pandemic. So what does impact investment really involve and what are the prospects for impact solutions?

UBP dans la presse 23.06.2020

De quoi l’impact investing a-t-il besoin pour poursuivre son développement ?

Investment Week (17.06.2020) - Face aux inquiétudes croissantes que suscitent les grands enjeux planétaires, l’impact investing connaît une demande toujours forte et joue aujourd’hui un rôle essentiel pour de nombreux actionnaires.

UBP dans la presse 03.06.2020

COVID-19: which investment strategies make the most sense?

South China Morning Post (05.2020) - How has a fast-growing private bank managed to gain the trust of Asia’s savvy high-net-worth clients in the fiercely competitive market that is Hong Kong?