2. Annual & Financial Reports 2012

Swiss & Global Equities

Why Swiss equities now? This market offers equity investors the stability and agility they need to navigate this volatile period.

European Equities

European equities offer unrivalled opportunities in terms of breadth of sector and market exposure.

Expertise 01.10.2020

Covid-19: Restez informés avec l'UBP

Depuis l’apparition du coronavirus, l’UBP accompagne et soutient ses clients dans le contexte inédit de cette crise sanitaire mondiale. La Banque vous informe régulièrement de l’adaptation de ses dispositifs aux règles de précaution fixées par les autorités et partage avec vous les dernières analyses de ses experts sur les conséquences de la pandémie pour l’économie mondiale et les marchés financiers.

Expertise 24.11.2020

Des joyaux cachés parmi les SMID Caps suisses et européennes

Les sociétés de petite et moyenne capitalisation («SMID Caps») affichent traditionnellement des taux de croissance et des rendements supérieurs sur le long terme en comparaison des grandes capitalisations. Il est en effet plus facile de générer une croissance dynamique à partir d’une plus petite structure. Par ailleurs, les SMID Caps suisses et européennes offrent généralement aux investisseurs une exposition idéale aux grandes tendances de croissance séculaires.

Expertise 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Le Meilleur des Mondes

Expertise 21.01.2021

Vaccines: Israel and the UAE show the way forward

With vaccines to combat the global pandemic being rolled out beginning in late-December, Israel and the United Arab Emirates (UAE) have led the world in vaccinating their populations, having reached > 20% coverage by mid-January.

Expertise 11.01.2021

The distinguishing features of impact investing

Impact investing is clearly differentiated from other sustainable investment solutions, but still takes ESG criteria into account.

Expertise 05.01.2021

Social & Affordable Housing

Over 1.1 million households in England are on local authority waiting lists for affordable housing. Furthermore, it is widely expected that waiting lists will lengthen as more households will be forced to seek cheaper accommodation due to the impact of COVID-19.