2. A fresh look at global fixed income opportunities
Expertise 20.06.2018

A fresh look at global fixed income opportunities

On 26 June, the first edition of our Investment Insight Summit in Zurich addressed pressing topics within the asset management industry. In her keynote speech, Christel Rendu de Lint talked about global fixed income opportunities and strategies.

Where do you see opportunities in the current market environment? What type of strategies do you now favour in the current low-yielding environment in Europe? How can investors take advantage of the Fed’s hiking cycle?
Watch the video to discover the answers.

More about Global & absolute return fixed income

Swiss & Global Equities

Why Swiss equities now? This market offers equity investors the stability and agility they need to navigate this volatile period.

European Equities

European equities offer unrivalled opportunities in terms of breadth of sector and market exposure.

Expertise 01.10.2020

Covid-19: Restez informés avec l'UBP

Depuis l’apparition du coronavirus, l’UBP accompagne et soutient ses clients dans le contexte inédit de cette crise sanitaire mondiale. La Banque vous informe régulièrement de l’adaptation de ses dispositifs aux règles de précaution fixées par les autorités et partage avec vous les dernières analyses de ses experts sur les conséquences de la pandémie pour l’économie mondiale et les marchés financiers.

Expertise 30.06.2020

Nouvelles perspectives d’investissement 2020 de l’UBP

L’économie globale à la croisée des chemins
Expertise 24.06.2020

Market turmoil brings new opportunities for pragmatic investors

March 2020 was difficult time for many investors, as COVID-19 spread across Europe and the US, leading to sharp sell-offs in fixed-income credit markets. While such market turbulence is not to be welcomed, its occurrence can create opportunities.

Expertise 02.12.2020

Swiss Small and Mid-Cap Equities – Consistent value creation

The Swiss economy has once again proven its resilience during the Covid-19 pandemic, as reflected by year-to-date outperformance in the Swiss equity market and also its small and mid-cap segment.

Expertise 26.11.2020

Univers des petites capitalisations européennes: des étoiles montantes

Les petites entreprises – une formidable source d’opportunités de croissance

Expertise 24.11.2020

Des joyaux cachés parmi les SMID Caps suisses et européennes

Les sociétés de petite et moyenne capitalisation («SMID Caps») affichent traditionnellement des taux de croissance et des rendements supérieurs sur le long terme en comparaison des grandes capitalisations. Il est en effet plus facile de générer une croissance dynamique à partir d’une plus petite structure. Par ailleurs, les SMID Caps suisses et européennes offrent généralement aux investisseurs une exposition idéale aux grandes tendances de croissance séculaires.