2. M.Longhini: «La quête dangereuse du rendement obligataire»
Expertise 15.02.2016

M.Longhini: «La quête dangereuse du rendement obligataire»

Dans la chronique du Temps «Un œil sur la place financière», Michel Longhini, CEO du Private Banking, apporte régulièrement son point de vue aux lecteurs sur un sujet d’actualité.

Aujourd’hui, il explique pourquoi les obligations, longtemps considérées comme un gage de sécurité par les clients privés, doivent désormais être considérées comme une réelle source de risque, qu’il faut réduire et maîtriser.

Michel Longhini

Lire l'article

Actions globales

Investir dans des sociétés affichant un profil de création de valeur supérieur et pérenne.

Expertise 21.05.2024

Embracing regenerative agriculture for sustainable growth

UBP’s impact team believes in the pivotal role regenerative agriculture has to play in addressing environmental challenges and fostering long-term prosperity. This theme can provide fertile ground for investors looking at impact investing.

Expertise 08.05.2024

UBP House View - May 2024

In light of the extended duration of high interest rates, we’re employing a carry strategy, ramping up our allocation to high-yield bonds.

Expertise 26.04.2024

Swiss equities back on the radar

Following a relatively lacklustre performance in 2023 and the Swiss National Bank’s recent interest rate cut, is now the time to revisit the Swiss equity opportunity set? In this Investment Rendez-Vous podcast, Eleanor Taylor Jolidon, co-head of UBP’s Swiss and Global Equity team, walks us through Swiss business models, current valuations and industries of particular interest.