2. Vente d’œuvres d’art au profit de la fondation Cansearch
Corporate 07.01.2021

Vente d’œuvres d’art au profit de la fondation Cansearch

Les collaborateurs de l'UBP à Genève se sont récemment vu offrir une occasion unique d'acquérir une œuvre d’art de la Banque, tout en contribuant aux projets de la fondation Cansearch.

Au fil des années, l’UBP a acquis un certain nombre d'œuvres d'art, telles que des affiches, des lithographies, des gravures et des peintures à l'huile et à l'aquarelle.

En un peu plus de deux semaines, quelque 170 œuvres de la collection d'art de l’UBP ont ainsi pu trouver un nouvel acquéreur dans le cadre d’une vente aux enchères organisée par la Banque. Grâce au vif intérêt manifesté par les collaborateurs basés à Genève, cette vente a permis de collecter des fonds pour la fondation Cansearch.

Cansearch finance des projets de recherche de l'Unité d'onco-hématologie pédiatrique des Hôpitaux universitaires de Genève (qui fait partie du Département de l'enfant et de l'adolescent).

Les œuvres d'art qui n'ont pas été vendues seront données à des écoles, des hôpitaux et d'autres institutions publiques.

Responsabilité sociale d'entreprise

Découvrir l'UBP

Des partenariats pour soutenir la culture, l’éducation et la recherche

Pour en savoir plus sur notre politique RSE

Lire plus

Swiss & Global Equities

Why Swiss equities now? This market offers equity investors the stability and agility they need to navigate this volatile period.

European Equities

European equities offer unrivalled opportunities in terms of breadth of sector and market exposure.

Corporate 05.03.2021

Biodiversity loss – a threat to our economy?

All too often, economic progress and conservation of nature are seen as mutually exclusive. Indeed, biodiversity loss is considered to be the price to pay for development. In a new report, the Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL), in cooperation with UBP, shows how the opposite is true by guiding financial institutions to measure their nature-related financial risks.

Corporate 22.02.2021

UBP Monaco looks at the future through the lens of art

After the success of its first art exhibition in collaboration with art agent MTArt, UBP Monaco has made a new selection of works by another set of talents supported by the agency for its second exhibition themed ‘A Brave New World’.

Corporate 04.06.2021

Sustainable investments break new record in Switzerland

SSF Market Study 2021 reveals what lies behind the growth in sustainable investments

Corporate 04.06.2021

Sustainable investments break new record in Switzerland

Corporate 05.03.2021

Biodiversity loss – a threat to our economy?

Corporate 22.02.2021

UBP Monaco looks at the future through the lens of art