2. Spotlight: European elections
Analysen 09.03.2017

Spotlight: European elections

The future of the Eurozone is heavily dependent on the results of the coming elections

Key points

• Elections in the Netherlands, France and Germany look highly uncertain and could interfere with the ongoing recovery scenario in place. 

• The future of the Eurozone is heavily dependent on the results of these elections, particularly from the outcome of the election in France. 

• European markets have not priced the extreme scenario of a “Frexit” – France leaving the Eurozone. 

• Impacts from politics on European assets could be asymmetrical: potential heavy losses in case of extreme political scenario versus a modest rebound in case of a “pro-European” outcome from the elections.

Read the Spotlight

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

Analysen 01.10.2020

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 30.06.2020

Aktualisierter Ausblick 2020

Weltwirtschaft - quo vadis?

Analysen 24.06.2020

Market turmoil brings new opportunities for pragmatic investors

March 2020 was difficult time for many investors, as COVID-19 spread across Europe and the US, leading to sharp sell-offs in fixed-income credit markets. While such market turbulence is not to be welcomed, its occurrence can create opportunities.

Analysen 02.12.2020

Swiss Small and Mid-Cap Equities – Consistent value creation

The Swiss economy has once again proven its resilience during the Covid-19 pandemic, as reflected by year-to-date outperformance in the Swiss equity market and also its small and mid-cap segment.

Analysen 26.11.2020

Europäische Small Caps - aufstrebende Börsenstars

Kleinere Firmen bieten spannende Wachstumschancen

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.