2. Spotlight: European elections
Analysen 09.03.2017

Spotlight: European elections

The future of the Eurozone is heavily dependent on the results of the coming elections

Key points

• Elections in the Netherlands, France and Germany look highly uncertain and could interfere with the ongoing recovery scenario in place. 

• The future of the Eurozone is heavily dependent on the results of these elections, particularly from the outcome of the election in France. 

• European markets have not priced the extreme scenario of a “Frexit” – France leaving the Eurozone. 

• Impacts from politics on European assets could be asymmetrical: potential heavy losses in case of extreme political scenario versus a modest rebound in case of a “pro-European” outcome from the elections.

Read the Spotlight

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 14.04.2021

The vaccine disrupting the pharma industry

UBP talks to Stéphane Bancel, Moderna CEO, to learn how the mRNA technology not only made one of the first COVID-19 vaccines possible, but, more importantly for investors, has the potential to disrupt the broader pharmaceutical industry in its wake.

Analysen 05.04.2021

Transitioning to a Brave New World

Volatility is back in Chinese equity markets: after rallying 90% from its trough in March 2020 to a peak in February 2021, MSCI China has fallen by 16% over the past month.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand