2. Spotlight: China
Analysen 13.11.2017

Spotlight: China

Insights from the 19th Communist Party Congress

President Xi Jinping used the 19th Communist Party Congress (CPC) to consolidate his position and introduce a broad set of reform proposals. Economic policy is likely to remain pro-growth, but with an increased focus on the quality of growth and measures to curtail excess credit. Reforms will focus on real estate, the corporate sector (state and private) and environmental protection. More forceful regulation of financial services and local government finance is coming too. Chinese technology, financial and consumer discretionary companies should benefit.

Key points

• China’s once-in-five-years conference has ended with a broad range of economic policy proposals and greater powers for President Xi Jinping
  • Economic reforms focus on real estate, the corporate sector (state and private) and environmental protection. More forceful regulation of financial services and local government finance is coming too
  • A central policy will be a national champions model focused on state-owned enterprises (SOEs)
  • President Xi has also embarked on making China’s international standing much greater through the projection of ‘soft power’ outside of Asia Pacific
  • Technology, financials and consumer discretionary companies should benefit
Read the Spotlight

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

MCFARLAND Mark.jpg

Mark McFarland
Chief Economist, Asia

Analysen 01.10.2020

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 30.06.2020

Aktualisierter Ausblick 2020

Weltwirtschaft - quo vadis?

Analysen 24.06.2020

Market turmoil brings new opportunities for pragmatic investors

March 2020 was difficult time for many investors, as COVID-19 spread across Europe and the US, leading to sharp sell-offs in fixed-income credit markets. While such market turbulence is not to be welcomed, its occurrence can create opportunities.

Analysen 26.11.2020

Europäische Small Caps - aufstrebende Börsenstars

Kleinere Firmen bieten spannende Wachstumschancen

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 21.11.2020

UBP Investment Outlook 2021