2. Spotlight: China
Analysen 13.11.2017

Spotlight: China

Insights from the 19th Communist Party Congress

President Xi Jinping used the 19th Communist Party Congress (CPC) to consolidate his position and introduce a broad set of reform proposals. Economic policy is likely to remain pro-growth, but with an increased focus on the quality of growth and measures to curtail excess credit. Reforms will focus on real estate, the corporate sector (state and private) and environmental protection. More forceful regulation of financial services and local government finance is coming too. Chinese technology, financial and consumer discretionary companies should benefit.

Key points

• China’s once-in-five-years conference has ended with a broad range of economic policy proposals and greater powers for President Xi Jinping
  • Economic reforms focus on real estate, the corporate sector (state and private) and environmental protection. More forceful regulation of financial services and local government finance is coming too
  • A central policy will be a national champions model focused on state-owned enterprises (SOEs)
  • President Xi has also embarked on making China’s international standing much greater through the projection of ‘soft power’ outside of Asia Pacific
  • Technology, financials and consumer discretionary companies should benefit
Read the Spotlight

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

MCFARLAND Mark.jpg

Mark McFarland
Chief Economist, Asia

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 10.02.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.11.2020

Perlen im SMID-Cap-Segment in Europa und der Schweiz

Unternehmen kleiner und mittlerer Kapitalisierung verzeichnen oftmals höhere Wachstumsraten und Renditen als Grosskonzerne. Es ist einfacher, ein kräftiges Wachstum von einer kleineren Basis aus zu generieren. Die sogenannten SMID Caps bieten Anlegern eine Positionierung in langfristigen Wachstumstrends.

Analysen 17.12.2020

UBP Investment Outlook 2021

Schöne neue Welt

Analysen 04.03.2021

Benefiting from trends in thematic investing

At UBP, thematic investing means devising investment strategies that benefit from megatrends, such as the disruptive forces that are reshaping our economy and our society.

Analysen 03.03.2021

Investing amidst a tantrum in US Bond Markets

US 10-year Treasury yields have risen 110 bps from their July, 2020 lows and 60 bps alone in 2021. Using previous bond market ‘tantrums’ going back to 2008 as a reference, a rise to as much as 1.7-2.5% may still lie ahead should the turmoil resume.

Analysen 01.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand