2. Spotlight: China
Analysen 13.11.2017

Spotlight: China

Insights from the 19th Communist Party Congress

President Xi Jinping used the 19th Communist Party Congress (CPC) to consolidate his position and introduce a broad set of reform proposals. Economic policy is likely to remain pro-growth, but with an increased focus on the quality of growth and measures to curtail excess credit. Reforms will focus on real estate, the corporate sector (state and private) and environmental protection. More forceful regulation of financial services and local government finance is coming too. Chinese technology, financial and consumer discretionary companies should benefit.

Key points

• China’s once-in-five-years conference has ended with a broad range of economic policy proposals and greater powers for President Xi Jinping
  • Economic reforms focus on real estate, the corporate sector (state and private) and environmental protection. More forceful regulation of financial services and local government finance is coming too
  • A central policy will be a national champions model focused on state-owned enterprises (SOEs)
  • President Xi has also embarked on making China’s international standing much greater through the projection of ‘soft power’ outside of Asia Pacific
  • Technology, financials and consumer discretionary companies should benefit
Read the Spotlight

LOK Michael.jpg

Michaël Lok
Group CIO and Co-CEO Asset Management

Norman Villamin-1.jpg

Norman Villamin
CIO Private Banking

GAUTRY_Patrice_UBP_72dpi-9511.jpg

Patrice Gautry
Chief Economist

MCFARLAND Mark.jpg

Mark McFarland
Chief Economist, Asia

Impact investing - Contributing to a more sustainable future

What are the key features of impact investing?

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden

Seit dem Ausbruch des Coronavirus begleiten und unterstützen wir unsere Kunden während dieser ungewöhnlichen Zeit einer weltweiten Gesundheitskrise. Die Bank informiert Sie regelmässig über die Anpassungen ihrer Massnahmen an die von den Gesundheitsbehörden vorgegebenen Vorsichtsregeln. Ausserdem kommen unsere Experten zu Wort, welche auf die Auswirkungen der Pandemie auf die Weltwirtschaft und die Finanzmärkte eingehen.

Analysen 24.03.2021

Diskretionäres Portfolio-management: Sie haben die Zügel in der Hand

Ihre Ziele und Wünsche sind einzigartig – genauso wie unser Ansatz im diskretionären Portfoliomanagement

Analysen 11.01.2021

The distinguishing features of impact investing

Impact investing is clearly differentiated from other sustainable investment solutions, but still takes ESG criteria into account.

Analysen 15.06.2021

Impact-anlagen in schwellen-ländern nach der pandemie

Das Jahr 2020 war ein echter Stresstest für Impact-Anlagen. Es war schwierig, ein Gleichgewicht zwischen positiver Wirkung und finanzieller Rendite zu finden.

Analysen 11.06.2021

Preparing for the start of a mini-cycle

The recovery phase of the US economic cycle is increasingly mature and looks set to transition to its next phase in the coming months, a ‘mini-cycle’ similar to those seen in the long expansions of the 1990s and in the post-Global Financial Crisis era.

Analysen 10.06.2021

COVID-19: Die UBP hält Sie auf dem Laufenden